Returnerar
Om din beställning inte uppfyller dina förväntningar är vi här för att göra det så enkelt och problemfritt som möjligt att returnera den.
- Fyll i returformuläret
Fyll i formuläret nedan. Det ger oss all information vi behöver för att hantera din retur korrekt. - Paketera produkten säkert
Lägg varan/varorna i en stadig förpackning för att skydda dem under transporten. - Bifoga ditt ordernummer
Lägg med den ursprungliga följesedeln eller skriv ner ditt ordernummer på ett papper och lägg det i paketet. Det är nödvändigt för att vi ska kunna identifiera din beställning och göra en återbetalning. - Sätt på en returfraktsedel
Du kan köpa en returfraktsedel av oss eller på ditt lokala postombud.
Köp returfraktsedel här: Köp returfraktsedel
Observera:
Det kan ta upp till 14 dagar för oss att ta emot, behandla och återbetala din retur.
Du står själv för returkostnaden, om vi inte har avtalat annat, eller om returen beror på vårt misstag (t.ex. felaktig eller defekt vara).
Returnerar du ett paket?
Vissa produkter säljs som paket. Enskilda delar kan inte returneras separat. Hela paketet måste returneras tillsammans.
Så snart vi har fått ditt returpaket börjar vi behandla din återbetalning. Vanligtvis inom 14 dagar. Pengarna kommer att återbetalas till samma betalningsmetod som du använde när du gjorde din beställning.
Återbetalningstiderna varierar beroende på din betalningsmetod:
- Debitkort: vanligtvis inom 3–4 arbetsdagar
- Kreditkort: vanligtvis 3–6 arbetsdagar (återbetalas direkt till ditt kort)
- PayPal:
- Betalt med betalkort: 1–2 arbetsdagar
- Betalt med kreditkort: 3–4 arbetsdagar
Du får tillbaka det faktiska belopp som betalats, inte det ursprungliga fulla priset. Detta innebär att om du använde en rabattkod eller köpte en vara på rea, kommer din återbetalning att återspegla det reducerade priset.
Fraktkostnader återbetalas inte om du:
- vägrar leverans, eller
- inte hämtar ut ditt paket, eller
- returerar endast en del av din beställning.
3L Office Products A/S (Djois)
Vibækvej 100
DK-5690 Tommerup
Danmark
E-post: support@djois.se
Tfn: +45 63 76 86 70
Utöver den lagstadgade ångerfristen på 14 dagar ger vi dig 100 dagar från den dag du tar emot ditt paket för att returnera din beställning.
Under den här tiden får du gärna öppna förpackningen och prova produkterna - precis som du skulle prova en tröja i en butik.
Observera att detta inte gäller för förbrukningsvaror som inte kan säljas vidare när de har öppnats. Till exempel faller våra rengöringsdukar (#1595) under denna regel.
Det officiella leveransdatumet baseras på spårningsinformationen och när transportören markerar ditt paket som "levererat".
Vi hoppas att du älskar ditt köp, men om du inte gör det har du gott om tid på dig att ändra dig.
Alla våra produkter har en garanti på 2 år. Vissa produkter kan till och med ha en längre garanti. Om så är fallet hittar du den förlängda garantiperioden tydligt angiven på produktsidan.
Du kan använda garantin om en produkt blir defekt efter normal och avsedd användning. Om du upplever några problem med din produkt, vänligen kontakta oss.
Om du inte är nöjd med din upplevelse vill vi gärna ha chansen att göra saker rätt. Kontakta oss så gör vi allt vi kan (inom garantivillkoren) för att åtgärda problemet.
Ännu inte nöjd?
Om du känner att ditt klagomål inte har lösts på rätt sätt har du möjlighet att ta det vidare:
Konsumentverket - Konsumentombudsmannen
Postal address: Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad
Public address: Tage Erlandergatan 8A
Organisation number: 202100-2064
E-mail: konsumentverket@konsumentverket.se
Phone: +46 (0)771 525 525
https://www.konsumentverket.se